Shopping: 5 Types of white sneakers under SGD 10!

Okay guys, this is damn random but I was just lying in bed and came across an article that said Tmall will be launching a Singapore website (albeit still in chinese). So.. I decided to go search for the white sneakers that I saw so many many girls in Korea are wearing.

Wearing sneakers is like a norm in Seoul and I don’t know whether is it because they generally have good figure OR they are just damn pretty but their sneakers match basically ANYTHING!!! From sports attire to jeans to DRESSES (yes, like legit maxi dress/casual dress) the sneakers don’t look out of place! They also do tons of walking so I guess it is quite a smart choice to get a pair of comfy sneakers instead of wearing heels or flats!

Although you can find alot of nice white-based designed sneakers in Korea with nice pastel colours as well, a rather “brand-less” pair of sneakers can easily cost 20K won and above which I find expensive (sorry I am damn cheapo, I usually don’t spend more than 20SGD on “brand-less” shoes heehee)

Hence, I decided… to window shop taobao for my white sneakers!!! These are my picks if you do want to have a pair of white sneakers that isn’t all completely white! (sorry, I think completely white sneakers really reminds me of school shoes T.T)

5 Types of “white” sneakers under SGD 10!

Excluding shipping fees and taxes (if any). Prices quoted here are listed price on Taobao. Under each type of white sneakers identified, there may be a few sneakers that are priced above SGD 10. 

1. The hint of colour

I think these shoes are like a super good balance of getting a pair of white sneakers yet balancing it with very very mild and minimal colours to make it not seem like just another pair of school shoes (haha)

The one with inner lining colour, SGD 4.06

They have it in pink too! But I think this colour looks a bit like gold.

百搭小白鞋女鞋春季2017新款系带韩版学生低帮鞋休闲板鞋潮白鞋子

Another coloured inner lining one that is quite nice! SGD 11.21

春秋小白鞋女平底百搭系带学生鞋子女韩版休闲运动白鞋板鞋单鞋潮

The ones with platform! , SGD 4.06

If you are vertically challenged like me, then these shoes are like a great alternative to heels!!!

韩版春秋新款运动女鞋子圆头平底系带学生鞋休闲单鞋厚底板鞋潮

Another Platform kind, SGD 4.06

韩版秋季小白鞋女厚底板鞋运动鞋休闲鞋学生女鞋跑步鞋透气鞋子潮

Velcro Type, SGD SGD 6.93

TB293kMh4dkpuFjy0FbXXaNnpXa_!!2279592325

Slip-ons, SGD 9.17

The turquoise colour is quite nice and unique!

Metallic colours , SGD 28.33

If you are into metallic colours instead of pastel colours, you can also add some colours to the white sneakers! The silver one is quite nice

2. Completely white sneakers 

I just couldn’t resist it, sorry! Some of them are really nice!!!

Shoelaces type, SGD 4.07

小白鞋女系带韩版潮学生百搭春季板鞋白鞋子皮面春新款休闲运动鞋

White? SGD 28.12

小白鞋夏季女2017新款百搭韩版真皮平底休闲系带学生浅口单鞋子潮

This is kind of completely white to me but some may beg to differ because of the dash of grey and red at the sole. But regardless, it is quite nice! Note that it is pricey!!!

3. Smiley Face shoes!!! 😀 

Okay, I really think these are quite cute and nice! The smiley face isn’t too tacky IMHO (or maybe I am just tacky myself haha). I would totally buy the pink one 😀

The ones with Velcro, SGD4.67

秋季少女鞋子韩版魔术贴小白鞋女士单鞋板鞋高中学生休闲运动鞋潮

The ones with shoelace , SGD 4.06

The one with side smileys, SGD 6.72

There’s another vendor selling the exact same thing but for SGD 2.. No reviews I can see, but I guess 2 SGD… may be worth the risk haha

韩版夏季潮休闲鞋平底百搭大童运动鞋女鞋白色板鞋初中学生单鞋子

A more subtle smiley face, SGD 6.11

2017春季新款厚底小白鞋女防水学生板鞋平底潮休闲鞋白色增高鞋子2017春季新款厚底小白鞋女防水学生板鞋平底潮休闲鞋白色增高鞋子

4. The side designs! 

If you are not looking for a completely white sneakers, then these are quite nice because most have floral-like patterns 😀

Leaf pattern SGD 4.03

2017新款春夏季平底运动鞋女韩版单鞋学生百搭跑步休闲鞋女鞋子潮

The moustache man (hahaha), SGD 6.09

The floral pattern, SGD 3.06

 

The Baymax one! SGD 5.91

okay, this is just cute, don’t think it can really be considered a white sneakers, but if you are a fan of Baymax, why not right? heehee

5. The comfort fit 

You know how wedding bands have like comfort fit? These shoes are probably as comfortable as normal sport shoes but yet can totally match your dresses if you choose a tone near white! (guess that’s how the Koreans pull it off?) There’s like quite a few nice ones, so I will just split them into 2 categories

All-white 

https://world.taobao.com/item/547708582179.htm#detail, SGD 10.59

There’s definitely more than one vendor selling the same pair of shoes, so do look around to find the one that is cheapest priced!

夏季休闲运动个性百搭韩版潮夏天穿的跳广场舞大学生白色少女鞋子

https://world.taobao.com/item/523283294132.htm#detail, SGD 13.86

夏季新款透气运动鞋女韩版小白鞋子女百搭休闲鞋气垫跑步鞋学生潮

Airy shoes, SGD 7.34

The website claims to be able to allow air to ventilate… May be good for sweaty feet like mine? heehee

网鞋女夏2017新款韩版百搭透气学生运动鞋女跑步鞋子潮平底休闲鞋

Velcro-type, SGD 10.92

Okay, there were those like truly velcro type where the velcro are horizontal across the shoes, but it really reminded me of school shoes so I didn’t really like it. This one at least looks like a sports shoe with some form of design of the velcros! Although, I think it does look a bit like the Bata school shoes… On second thought, maybe buy the pink one instead LOL

潮夏季新款运动鞋女鞋子韩版ulzzang百搭原宿学生港风休闲跑步鞋

https://world.taobao.com/item/551491586895.htm#detail, SGD 28.12

If you are looking to splurge on a pair of all-white sports shoe, this looks pretty stylish and comfy! Okay, why I chose this photo despite the colour not being the best is because… I literally LOL at how photoshopped the image is!!! They literally cut and paste their model’s legs onto the artiste’s photo (LOL)

运动鞋女夏季跑步鞋2017新款韩版百搭平底学生鞋子潮透气网鞋女

With colours 

https://world.taobao.com/item/545680513289.htm#detail, SGD 7.30

The pattern is really quite nice! Looks a bit checkered but it’s not

春夏新款韩版运动鞋女平底鞋子女学生透气潮女鞋单鞋休闲鞋跑步鞋

https://world.taobao.com/item/547211783043.htm#detail, SGD 9.37

The maroon one from this shop looks good also to be honest

运动鞋女春夏季透气韩版学生百搭原宿ulzzang鞋子女休闲跑步鞋潮

https://world.taobao.com/item/552974322447.htm#detail, SGD 10.92

Okay this is not really super white-based but the grey-white combi with the shoe style is quite a good match!

运动鞋女韩版学生透气休闲鞋热巴同款轻便粉色跑步鞋百搭女鞋子潮

The one with holes, SGD 4.69

I think this design is quite cool especially if you buy an all white-top one and you pair it with pastel coloured socks! It’s like each time you change your socks, you also get to change the colours of your shoes. I was an absolute fan of adi-colour so I guess this brings back good memories of my trusty shoes from Secondary and JC days :’)

2017春夏季新款韩版百搭休闲港风街拍运动鞋女潮学生透气小白鞋子

BONUS: The Light-up shoes!!! (this is above SGD 10, but I had to put it in!!!!) 

Light up shoes, SGD 13.25

Okay this is like whoa!!!! for me because omg, shoes that light up?! I think the last time I wore any shoes with light was when I still couldn’t count to 100. How cool is this?!?!?!

潮鞋充电发光鞋男女荧光鞋七彩灯夜光鞋韩版学生运动鞋鬼步舞鞋子潮鞋充电发光鞋男女荧光鞋七彩灯夜光鞋韩版学生运动鞋鬼步舞鞋子

Big No-Nos for me!

I generally really dislike imitation goods and particularly don’t like the random english words put on some of the MIC designs too haha. Below are a few interesting big no-no shoes I came across LOL

1. “Sketchers” with a “5”? 

Also saw one with an “8” LOL

网鞋女2017夏季新款韩版百搭透气学生夏天网面平底运动休闲鞋子潮

2. New balance with a reverse “N” 

少女N字运动休闲跑步鞋韩版潮春秋女鞋子初中高中学生板鞋摇摇鞋

Talking about new balance, if you want to buy their sneakers Korea probably isn’t the place to buy it! It is significantly more expensive than the ones I saw in Japan!

3. Nike reverse tick

“Just don’t do it”? LOL

2016春季运动鞋女单鞋韩版学生鞋女跑步休闲鞋平底网面乐福鞋子潮

3. Complete rip off of Adidas 

There’s this trending Adidas slip-ons that have been quite popular. If you are okay with an imitation, this is probably quite a good knock-off. Okay to give this product some credit, at least it didn’t try to misspell adidas in some random weird spelling

tb2tdtnaryxqebjsspdxxb6qxxa_181441304.jpg

The real Adidas Superstar Slip-on Trainers:

Image result for adidas Originals Black Slip On Superstar Trainers

4. A sneaker peep toe? SGD 10

I find this design very very strange and it oddly reminds me of how my sneakers were like when it broke apart :X Their black and white version looks quite nice on it’s own but nope, wouldn’t try this!

夏季凉鞋子女潮韩版学生2017新款百搭学院夏天韩国平底简约鱼嘴鞋

If you want to shop more than 10 pages of taobao or see the different vendors available for the same design, do click here for the search I did!

Taobao away! And no, this is not a sponsored post. HAHA.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s